Svim poslodavcima je odavno jasno da imidž tvrtke uvelike utječe na zapošljavanje novih zaposlenika. Ne govorimo samo o broju prijava, nego i o kvaliteti kandidata koji se prijavljuju na otvorene pozicije. Situacija je, naravno, još izazovnija kada regrutirate neaktivne kandidate jer se obraćate ljudima koji možda uopće nisu u potrazi za novim poslom, a vi ih morate nekako pridobiti da barem razmisle o prelasku kod vas.
Ako mislite da je “konkurentna plaća” dovoljna – think again!
U nastavku ćemo proći kroz nekoliko najbitnijih stavki u selekcijskom procesu koje vrijede i za raspisani natječaj, ali i za headhunting. Od vas očekujemo da budete iskreni prema sebi i objektivno ocijenite radite li neke od grešaka koje ćemo navesti. Ako radite, saznat ćete i kako ih ispraviti!
Imidž tvrtke
Vratimo se nakratko na osnove. Ne moramo ni govoriti o tome što reputacija znači za prodaju – no, reputacija vaše tvrtke je podjednako bitna i prilikom zapošljavanja. Dobar proces zapošljavanja ključan je za uspjeh svake tvrtke i zato bi ga trebalo pažljivo planirati i provoditi. Bez obzira radi li se o malom startup-u ili velikoj korporaciji, tvrtke koje imaju dobro razvijen proces zapošljavanja imaju veće šanse privući najbolje kandidate.Uz to, imajte na umu da će o vama, kao poslodavcu, pričati i oni koje ne zaposlite, katkad još glasnije od vaših zaposlenika. Stoga, što želite da se o vama govori?
U nastavku pročitajte dvije najčešće “boljke” selekcijskog procesa, kako ih izbjeći te na što sve obratiti pažnju kako biste poboljšali iskustvo vaših kandidata, a time i ono što će o vama pričati svojim prijateljima, poznanicima i kolegama.
Broj krugova intervjua i testova
Važno je znati da višestruki krugovi intervjua i testiranja, kao i samo trajanje procesa od inicijalnog kontakta do ponude, mogu negativno utjecati na motivaciju kandidata da sudjeluju u selekciji. Uzmite u obzir da je većina kandidata s kojima se susrećete zaposlena negdje drugdje te da imaju i privatne obaveze, a mnogi i nekoliko ponuda na stolu. To je izuzetno važno ako želimo poštovati kandidate i njihovo vrijeme, a time i ostaviti dobar dojam.
Dugotrajni i zamorni procesi, višestruki krugovi intervjua i testiranja ostavljaju dojam da sami sebe, kao poslodavci, smatrate bitnijima od kandidata. Bez sumnje, kandidat će u tom slučaju odabrati ponudu poslodavca s kojim je proces zapošljavanja bio ugodniji, katkad i nauštrb plaće ili impresivnog paketa beneficija koje nudite.
Brzina komunikacije
Osim smanjivanja broja intervjua i testiranja, koju često možete odraditi i online, još jedan bitan faktor je brzina odgovora. Ako kandidat dugo čeka na vaš odgovor, osjećat će se nevažno, a kod takvog poslodavca ne želi raditi. Biste li vi htjeli?
Pravovremene informacije su ključne. Ni vi ne volite čekati kandidate koji odgovaraju nakon nekoliko dana – zašto mislite da je njima prihvatljivo vas čekati duže od tjedan dana? Kandidat želi na vrijeme znati sljedeće korake selekcijskog procesa i kako napreduje u tom procesu. Najgore što možete učiniti je ostaviti kandidata “u mraku”.
Kako bi selekcijski proces trebao izgledati?
Sad kad imamo jasniju sliku što je sve na kocki, vrijeme je da neke stvari poboljšamo. Sljedeći koraci su uistinu logični ako ih pogledate i iz perspektive kandidata. Pa krenimo:
Svim kandidatima javite da je prijava zaprimljena
To lako možete napraviti automatiziranim porukama odmah nakon prijave. “Ghosting” u samom početku selekcijskog procesa je veliki znak nepoštovanja, pogotovo prema kandidatima koje niste
odabrali za nastavak procesa. Izdvojite vrijeme i javite im da nisu odabrani i obrazložite u par crtica zašto. Najčešće je riječ o manjku iskustva pa nećete gubiti previše vremena na otkrivanje tople vode. Kandidati će to cijeniti i imat će više motivacije nastaviti napredovati. Ohrabrite ih ako možete. Tko zna, možda se opet vidite za nekoliko godina.
Ubrzajte komunikaciju i smanjite broj krugova
Ne želite da vam najbolji kandidati otpadnu zbog neoptimiziranog procesa. Ako vi mislite da “ima vremena”, drugi poslodavac će vas preduhitriti jer zna da nema vremena i da vrijeme košta.
Dajte feedback
Došli smo u zadnje krugove selekcije. Ostali su najbolji kandidati i presudit će nijanse. Ovdje više ne govorimo o općem manjku iskustva, nego o konkretnijim razlozima koje je lijepo iskomunicirati prilikom slanja odbijenice.
Ako tražite kandidata koji će voditi tim i ima razvijene vještine javnog nastupa, kandidatu koji ima slabije vještine možete napisati upravo to – da je to presudilo u donošenju odluke. Tako će kandidat znati na čemu točno mora više poraditi.
Pozitivno iskustvo
Obratite pozornost na stvaranje pozitivnog iskustva za kandidate tijekom procesa zapošljavanja, bez obzira na finalni ishod. Potrudite se da cijelo iskustvo koje kandidat ima s vama bude ugodno, opušteno i konstruktivno. Nikad ne znate, možda upravo imate kandidata u selekcijskom procesu koji se za godinu dana može opet prijaviti kod vas, ali s puno više iskustva koje vama treba. Ili možda svoje iskustvo s vama prepriča svojim prijateljima među kojima se krije vaš sljedeći idealni član tima. Potrudite se da mu ostanete u dobrom sjećanju.
Što kad ste našli kandidata kojeg ćete zaposliti?
Ukratko – trebate ga zadržati. Sad kad smo ustanovili očito, pitanje je “kako?”. Sve počinje dobrim onboardingom. Najgore što možete napraviti je zaposlenika baciti u vatru da se sam snalazi. Jasno definirajte ciljeve i rokove, ali omogućite sve potrebne materijale i alate kojima to može postići. I budite realni i dajte zaposleniku vremena da se uhoda i postane produktivan. Budite dostupni za sva pitanja i pomoć koju novi zaposlenik treba. Dobra komunikacija je ključ uspjeha. U suprotnom, možete obeshrabriti novog zaposlenika i on može otići, ni kriv ni dužan, bez da mu je pružena pravedna prilika da da sve od sebe. Potrošili ste puno novaca na zapošljavanje, izgubili vrijeme, a i potencijalno narušili reputaciju tvrtke. Još k tome vas opet čeka novi selekcijski proces. Pripremite se i izbjegnite neželjene probleme i troškove.
Da zaključimo
Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje. Ovo vrijedi za sve aspekte vašeg poslovanja, od prodaje do zapošljavanja. Potrudite se da stvarno živite vrijednosti koje komunicirate i uz malo truda, stvari će doći na svoje mjesto. Imajte na umu da je ovo maraton koji kontinuirano treba održavati i raditi na njemu, ali se dugoročno isplati. Imat ćete veći i kvalitetniji odaziv kandidata, ubrzati cijeli proces i smanjiti troškove.
Time ćete izbjeći i zapošljavanje “krivog” kandidata jer u tom trenutku boljeg niste imali – svjesni ste rizika koji to donosi za cijeli vaš kolektiv, ali i za poslovanje.
Na početku smo spomenuli da obratite pažnju radite li neke od grešaka koje smo naveli. Ukoliko radite, hoćete li ih ispraviti?
I za kraj, ne zaboravite da i kandidati biraju poslodavce, ne samo poslodavci kandidate. Na sreću, izbor je velik, a vi imate priliku biti među prvima kojih će se vaši budući kolege sjetiti.
Imate pitanja o selekcijskim procesima?
Javite nam se na info@connectica.hr