Connectica

People Solutions

  • Početna
  • Ponuda poslova
  • Kontakt

O vama kao poslodavcu pričat će i oni koje ne zaposlite

  • Home
  • O vama kao poslodavcu pričat će i oni koje ne zaposlite
Savjeti

O vama kao poslodavcu pričat će i oni koje ne zaposlite

Svim poslodavcima je odavno jasno da imidž tvrtke uvelike utječe na zapošljavanje novih zaposlenika. Ne govorimo samo o broju prijava, nego i o kvaliteti kandidata koji se prijavljuju na otvorene pozicije. Situacija je, naravno, još izazovnija kada regrutirate neaktivne kandidate jer se obraćate ljudima koji možda uopće nisu u potrazi za novim poslom, a vi ih morate nekako pridobiti da barem razmisle o prelasku kod vas.

Ako mislite da je “konkurentna plaća” dovoljna – think again!

U nastavku ćemo proći kroz nekoliko najbitnijih stavki u selekcijskom procesu koje vrijede i za raspisani natječaj, ali i za headhunting. Od vas očekujemo da budete iskreni prema sebi i objektivno ocijenite radite li neke od grešaka koje ćemo navesti. Ako radite, saznat ćete i kako ih ispraviti!

Imidž tvrtke
Vratimo se nakratko na osnove. Ne moramo ni govoriti o tome što reputacija znači za prodaju – no, reputacija vaše tvrtke je podjednako bitna i prilikom zapošljavanja. Dobar proces zapošljavanja ključan je za uspjeh svake tvrtke i zato bi ga trebalo pažljivo planirati i provoditi. Bez obzira radi li se o malom startup-u ili velikoj korporaciji, tvrtke koje imaju dobro razvijen proces zapošljavanja imaju veće šanse privući najbolje kandidate.Uz to, imajte na umu da će o vama, kao poslodavcu, pričati i oni koje ne zaposlite, katkad još glasnije od vaših zaposlenika. Stoga, što želite da se o vama govori?

U nastavku pročitajte dvije najčešće “boljke” selekcijskog procesa, kako ih izbjeći te na što sve obratiti pažnju kako biste poboljšali iskustvo vaših kandidata, a time i ono što će o vama pričati svojim prijateljima, poznanicima i kolegama.

Broj krugova intervjua i testova
Važno je znati da višestruki krugovi intervjua i testiranja, kao i samo trajanje procesa od inicijalnog kontakta do ponude, mogu negativno utjecati na motivaciju kandidata da sudjeluju u selekciji. Uzmite u obzir da je većina kandidata s kojima se susrećete zaposlena negdje drugdje te da imaju i privatne obaveze, a mnogi i nekoliko ponuda na stolu. To je izuzetno važno ako želimo poštovati kandidate i njihovo vrijeme, a time i ostaviti dobar dojam.

Dugotrajni i zamorni procesi, višestruki krugovi intervjua i testiranja ostavljaju dojam da sami sebe, kao poslodavci, smatrate bitnijima od kandidata. Bez sumnje, kandidat će u tom slučaju odabrati ponudu poslodavca s kojim je proces zapošljavanja bio ugodniji, katkad i nauštrb plaće ili impresivnog paketa beneficija koje nudite.

Brzina komunikacije
Osim smanjivanja broja intervjua i testiranja, koju često možete odraditi i online, još jedan bitan faktor je brzina odgovora. Ako kandidat dugo čeka na vaš odgovor, osjećat će se nevažno, a kod takvog poslodavca ne želi raditi. Biste li vi htjeli?

Pravovremene informacije su ključne. Ni vi ne volite čekati kandidate koji odgovaraju nakon nekoliko dana – zašto mislite da je njima prihvatljivo vas čekati duže od tjedan dana? Kandidat želi na vrijeme znati sljedeće korake selekcijskog procesa i kako napreduje u tom procesu. Najgore što možete učiniti je ostaviti kandidata “u mraku”.

Kako bi selekcijski proces trebao izgledati?
Sad kad imamo jasniju sliku što je sve na kocki, vrijeme je da neke stvari poboljšamo. Sljedeći koraci su uistinu logični ako ih pogledate i iz perspektive kandidata. Pa krenimo:

Svim kandidatima javite da je prijava zaprimljena
To lako možete napraviti automatiziranim porukama odmah nakon prijave. “Ghosting” u samom početku selekcijskog procesa je veliki znak nepoštovanja, pogotovo prema kandidatima koje niste
odabrali za nastavak procesa. Izdvojite vrijeme i javite im da nisu odabrani i obrazložite u par crtica zašto. Najčešće je riječ o manjku iskustva pa nećete gubiti previše vremena na otkrivanje tople vode. Kandidati će to cijeniti i imat će više motivacije nastaviti napredovati. Ohrabrite ih ako možete. Tko zna, možda se opet vidite za nekoliko godina.

Ubrzajte komunikaciju i smanjite broj krugova
Ne želite da vam najbolji kandidati otpadnu zbog neoptimiziranog procesa. Ako vi mislite da “ima vremena”, drugi poslodavac će vas preduhitriti jer zna da nema vremena i da vrijeme košta.

Dajte feedback
Došli smo u zadnje krugove selekcije. Ostali su najbolji kandidati i presudit će nijanse. Ovdje više ne govorimo o općem manjku iskustva, nego o konkretnijim razlozima koje je lijepo iskomunicirati prilikom slanja odbijenice.

Ako tražite kandidata koji će voditi tim i ima razvijene vještine javnog nastupa, kandidatu koji ima slabije vještine možete napisati upravo to – da je to presudilo u donošenju odluke. Tako će kandidat znati na čemu točno mora više poraditi.

Pozitivno iskustvo
Obratite pozornost na stvaranje pozitivnog iskustva za kandidate tijekom procesa zapošljavanja, bez obzira na finalni ishod. Potrudite se da cijelo iskustvo koje kandidat ima s vama bude ugodno, opušteno i konstruktivno. Nikad ne znate, možda upravo imate kandidata u selekcijskom procesu koji se za godinu dana može opet prijaviti kod vas, ali s puno više iskustva koje vama treba. Ili možda svoje iskustvo s vama prepriča svojim prijateljima među kojima se krije vaš sljedeći idealni član tima. Potrudite se da mu ostanete u dobrom sjećanju.

Što kad ste našli kandidata kojeg ćete zaposliti?
Ukratko – trebate ga zadržati. Sad kad smo ustanovili očito, pitanje je “kako?”. Sve počinje dobrim onboardingom. Najgore što možete napraviti je zaposlenika baciti u vatru da se sam snalazi. Jasno definirajte ciljeve i rokove, ali omogućite sve potrebne materijale i alate kojima to može postići. I budite realni i dajte zaposleniku vremena da se uhoda i postane produktivan. Budite dostupni za sva pitanja i pomoć koju novi zaposlenik treba. Dobra komunikacija je ključ uspjeha. U suprotnom, možete obeshrabriti novog zaposlenika i on može otići, ni kriv ni dužan, bez da mu je pružena pravedna prilika da da sve od sebe. Potrošili ste puno novaca na zapošljavanje, izgubili vrijeme, a i potencijalno narušili reputaciju tvrtke. Još k tome vas opet čeka novi selekcijski proces. Pripremite se i izbjegnite neželjene probleme i troškove.

Da zaključimo
Dobar glas daleko se čuje, a loš još dalje. Ovo vrijedi za sve aspekte vašeg poslovanja, od prodaje do zapošljavanja. Potrudite se da stvarno živite vrijednosti koje komunicirate i uz malo truda, stvari će doći na svoje mjesto. Imajte na umu da je ovo maraton koji kontinuirano treba održavati i raditi na njemu, ali se dugoročno isplati. Imat ćete veći i kvalitetniji odaziv kandidata, ubrzati cijeli proces i smanjiti troškove.

Time ćete izbjeći i zapošljavanje “krivog” kandidata jer u tom trenutku boljeg niste imali – svjesni ste rizika koji to donosi za cijeli vaš kolektiv, ali i za poslovanje.

Na početku smo spomenuli da obratite pažnju radite li neke od grešaka koje smo naveli. Ukoliko radite, hoćete li ih ispraviti?

I za kraj, ne zaboravite da i kandidati biraju poslodavce, ne samo poslodavci kandidate. Na sreću, izbor je velik, a vi imate priliku biti među prvima kojih će se vaši budući kolege sjetiti.

Imate pitanja o selekcijskim procesima?
Javite nam se na info@connectica.hr

Pages

  • Politika privatnosti
  • Početna
  • Kontakt
  • HR management
  • Operativna podrška
  • Posredovanje u zapošljavanju
  • HR usluge
  • HR consulting
  • Mentorstvo i coaching
  • Politika kolačića
Politika privatnosti / Politika kolacica / Opći uvjeti
Ova web stranica koristi kolačiće kako bi poboljšala vaše korisničko iskustvo. Pritiskom na "Prihvati sve" slažete se s upotrebom svih kolačića. Politika kolačića
PostavkePrihvati sve
Manage consent

Pregled kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće radi poboljšanja vašeg iskustva za vrijeme korištenja ovih stranica. Od svih korištenih kolačića, oni koji su klasificirani kao nužni mogu biti pohranjeni u vašem pregledniku jer su nužni za osnovne funkcionalnosti ovih web stranica. Ove stranice koriste i kolačiće trećih strana koji nam omogućavaju analizu i razumijevanje načina na koji koristite naše web stranice. Ti kolačići se mogu pohraniti u vaš preglednik samo uz vašu izričitu suglasnost. Odbijanje kolačića trećih strana može utjecati na vaše korisničko iskustvo.
Nužni
Always Enabled
Nužni kolačići su neophodni za nesmetan i ispravan rad web stranica. Ovi kolačići omogućavaju osnovne funkcionalnosti i sigurnost web stranica, poštujući anonimnost.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkcionalni
Funkcionalni kolačići nam služe za omogućavanje određenih aktivnosti kao što je dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcionalnosti koje pružaju treće strane.
Učinkovitost
Kolačići za učinkovitost koriste se za analizu i razumijevanje glavnih pokazatelja učinkovitosti web stranice što nam omogućava da korisnicima pružimo bolje korisničko iskustvo.
Analitički
Analitičke kolačiće koristimo da bismo bolje razumjeli kako korisnici upotrebljavaju naše web stranice. Ovi kolačići pružaju nam informaciju u broju korisnika, učestalosti pregleda stranica, web stranicama s kojih korisnici dolaze i slično.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_Z5S5WMCD0T2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics.
CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Oglašavanje
Oglašivački kolačići se koriste za prikaz relevantnih oglasa i marketinških kampanja. Ovi kolačići prate posjetitelja kroz web stranice i prikupljaju informacije radi prikaza prilagođenih oglasa.
CookieDurationDescription
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
Ostali
Ostali kolačići su oni koji do sada nisu kategorizirani.
CookieDurationDescription
CookieLawInfoConsent1 yearNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo
Back To Top