Privlačenje talenata jedna je od ključnih zadaća HR tima (Human resources, odnosno ljudski resursi), no što ako još nemate HR stručnjaka, a trebate zaposliti ljude? Najjednostavnije je objaviti oglas za posao i na taj način privući zainteresirane kandidate da vam se jave. Kako to napraviti? Gdje objaviti? Što napisati? Odgovore na ova pitanja pogledajte u nastavku.
1. Odabrati medij
Za početak, razmislite koje medije, platforme ili društvene mreže koristi vaša ciljana publika. Na primjer, ako zapošljavate računovođu, zamolite nekoga iz te branše da vam kaže postoje li kakve grupe na društvenim mrežama koje okupljaju stručnjake za računovodstvo te ako bi ta osoba tražila posao, gdje bi išla pogledati oglase. Dakle, odaberite najpogodnije mjesto za objavu vašeg oglasa. Imajte u vidu da se objava oglasa većinom plaća, stoga provjerite kolike su cijene. Vaš oglas treba biti prilagođen određenoj platformi u vidu forme ili vizuala, ali gdje god objavljivali, oglas mora sadržavati sljedeće stavke.
2. Opis tvrtke (o nama)
Idući korak je sastaviti oglas. Krenite od opisa vaše tvrtke ili obrta. Ovaj dio treba sadržavati informacije o vama koje smatrate da bi bile zanimljive osobi koja čita oglas, a da nije ranije čula za vas. Mimo najvažnijih informacija, kao što su ime tvrtke ili obrta i čime se bavite, pokušajte naglasiti ono što vas čini posebnima na tržištu i što bi privuklo potencijalnog kandidata da poželi raditi za vas. Ovaj dio možete iskoristiti i za promociju nekih vaših vrijednosti kako bi kandidatima što jasnije prikazali kakva ste, a ne samo koja ste tvrtka.
3. Opis posla
Sljedeći paragraf je obično opis posla. Ovdje možete pisati u slobodnoj formi ili navesti odgovornosti po točkama, što god vam se više sviđa. Sve dok ste naveli što očekujete da će osoba na tom radnom mjestu raditi, s formom možete biti kreativni koliko želite i koliko mislite da ima smisla s obzirom na branšu kojom se bavite. Developeri su vjerojatno skloniji pogledati popis tehnologija kojima bi se trebali služiti u radu, dok će specijalisti za marketing primijetiti ako je oglas nešto kreativniji. Opis posla bi trebao sadržavati konkretne zadatke i odgovornosti ali i dio koji se odnosi na tzv. soft skills, primjerice ‘razvijene pregovaračke i prezentacijske vještine’ ili ‘usmjerenost na detalje’ i slično. Možete ta dva segmenta i odvojiti u vašem oglasu da bi bio razumljiviji.
4. Definirajte u očekivanjima što je obavezno, a što je od navedenog prednost
Najjednostavniji način kako ćete odlučiti što je nužno, a što je dobro imati je da krenete od toga bez kakvog je znanja, vještina ili iskustva potpuno nemoguće obavljati posao. Kandidati koji čitaju oglas za posao nemaju dovoljno saznanja o vašem poslovanju kako bi to sami razgraničili. Vaš je zadatak da im u tome pomognete. Ako je neko iskustvo koje tražite rijetko i mislite da će se osoba snaći i bez tog konkretnog iskustva, ali bi bilo dobro da ga već ima kad počne raditi, to i naglasite da ne biste prevelikim očekivanjima odbili dobre kandidate. Na primjer, tražite osobu koja se izvrsno služi engleskim jezikom, ali bilo bi idealno da zna i španjolski, napišite da ćete kandidatima sa znanjem španjolskog dati prednost pri odabiru, ali da nije uvjet za zapošljavanje. Ili, ako je potrebno da kandidat posjeduje vozačku dozvolu, ali znate da neće prvih par mjeseci samostalno posjećivati kupce, možda možete s njim dogovoriti da položi vozački ispit tijekom tog perioda.
>>>Istaknite se u moru prijava uz ovih 8 savjeta za pisanje životopisa
5. Što nudite
U ovom dijelu navedite sve što nudite svom novom zaposleniku. Pokušajte izbjeći floskule poput ‘redovna primanja’ i ‘rad u dinamičnom okruženju’. Ako već želite pisati o plaći, radije navedite iznos ili rang. Redovna isplata plaće je regulirana zakonom i time se nemate što ‘hvaliti’. Ako svom novom zaposleniku planirate isplaćivati bonuse ili varijabilni dio plaće, navedite temeljem čega će se ti iznosi određivati. Napravite malo istraživanje po portalima za objavu oglasa za posao da vidite što nude tvrtke koje se bave sličnom djelatnošću da biste vidjeli što tržište trenutno traži. Ako je za vašu branšu očekivan određeni postotak rada od kuće, razmislite možete li i želite li da i vaši zaposlenici imaju tu mogućnost i slično. Najvažnije je da ovdje navedete samo ono što doista mislite i provesti.
6. Vizualni identitet
Dobar oglas za posao je i svojevrsna promocija vaše tvrtke stoga nemojte zanemariti i vizualni dio. Ako u svom timu nemate nikoga tko se bavi grafičkim dizajnom, iskoristite barem logo. Možete i jednokratno angažirati dizajnera da vam izradi vizualno rješenje koje ćete onda moći koristiti više puta. Vizualom se izdvajate iz mase drugih oglasa i posloprimci će vas lakše primijetiti, što može generirati veći broj prijava.
7. Kontakti i tehnikalije
Bilo bi dobro navesti e-mail ili telefonski broj osobe koju kandidati mogu kontaktirati za dodatna pitanja i nedoumice. Također, navedite i u kojem formatu i gdje poslati prijave. Ako ćete koristiti specijalizirane portale ili društvene mreže, možda ćete naići na gotovo rješenje za primanje i predselekciju pristiglih životopisa, pa redovno provjeravajte svoje profile. I za kraj, navedite što očekujete da ćete u prijavi primiti od kandidata. Životopis i motivacijsko pismo je nekakav standard, ali ako očekujete još kakav dokument ili portfolio radova, navedite to u oglasu. Ako nešto od toga želite dvojezično ili na nekom stranom jeziku, napišite i taj zahtjev.
8. Javiti svim kandidatima povratnu informaciju
Jedna od stvari na koju se kandidati najviše žale i o čemu diskutiraju na društvenim mrežama je izostanak povratne informacije nakon prijave za posao. Pripremite si kratki e-mail zahvale koji ćete slati kandidatima koje niste pozvali na razgovor. Probajte se staviti u cipele tih ljudi. I vi biste radije znali što je s vašom prijavom, čak i ako informacija koju dobijete nije pozitivna. Kandidatima s kojima ste imali razgovore pošaljite ipak neku personaliziranu informaciju, a finalistima i kratko objašnjenje zašto se niste odlučili za njih. Zapamtite, o vama kao poslodavcu govore i ljudi koje niste zaposlili. S nekima od njih ćete možda jednom u budućnosti surađivati. O ulaganju tih dodatnih pola sata za pisanje odgovora možda će odlučiti o toj suradnji u nekom ključnom trenutku.
Ovaj članak izrađen je u suradnji sa portalom Savjeti.hr