Connectica

People Solutions

  • Početna
  • Ponuda poslova
  • Kontakt

8 savjeta kako napisati dobar oglas za posao

  • Home
  • 8 savjeta kako napisati dobar oglas za posao
Savjeti

8 savjeta kako napisati dobar oglas za posao

Privlačenje talenata jedna je od ključnih zadaća HR tima (Human resources, odnosno ljudski resursi), no što ako još nemate HR stručnjaka, a trebate zaposliti ljude? Najjednostavnije je objaviti oglas za posao i na taj način privući zainteresirane kandidate da vam se jave. Kako to napraviti? Gdje objaviti? Što napisati? Odgovore na ova pitanja pogledajte u nastavku.

1. Odabrati medij

Za početak, razmislite koje medije, platforme ili društvene mreže koristi vaša ciljana publika. Na primjer, ako zapošljavate računovođu, zamolite nekoga iz te branše da vam kaže postoje li kakve grupe na društvenim mrežama koje okupljaju stručnjake za računovodstvo te ako bi ta osoba tražila posao, gdje bi išla pogledati oglase. Dakle, odaberite najpogodnije mjesto za objavu vašeg oglasa. Imajte u vidu da se objava oglasa većinom plaća, stoga provjerite kolike su cijene. Vaš oglas treba biti prilagođen određenoj platformi u vidu forme ili vizuala, ali gdje god objavljivali, oglas mora sadržavati sljedeće stavke.

2. Opis tvrtke (o nama)

Idući korak je sastaviti oglas. Krenite od opisa vaše tvrtke ili obrta. Ovaj dio treba sadržavati informacije o vama koje smatrate da bi bile zanimljive osobi koja čita oglas, a da nije ranije čula za vas. Mimo najvažnijih informacija, kao što su ime tvrtke ili obrta i čime se bavite, pokušajte naglasiti ono što vas čini posebnima na tržištu i što bi privuklo potencijalnog kandidata da poželi raditi za vas. Ovaj dio možete iskoristiti i za promociju nekih vaših vrijednosti kako bi kandidatima što jasnije prikazali kakva ste, a ne samo koja ste tvrtka.

3. Opis posla

Sljedeći paragraf je obično opis posla. Ovdje možete pisati u slobodnoj formi ili navesti odgovornosti po točkama, što god vam se više sviđa. Sve dok ste naveli što očekujete da će osoba na tom radnom mjestu raditi, s formom možete biti kreativni koliko želite i koliko mislite da ima smisla s obzirom na branšu kojom se bavite. Developeri su vjerojatno skloniji pogledati popis tehnologija kojima bi se trebali služiti u radu, dok će specijalisti za marketing primijetiti ako je oglas nešto kreativniji. Opis posla bi trebao sadržavati konkretne zadatke i odgovornosti ali i dio koji se odnosi na tzv. soft skills, primjerice ‘razvijene pregovaračke i prezentacijske vještine’ ili ‘usmjerenost na detalje’ i slično. Možete ta dva segmenta i odvojiti u vašem oglasu da bi bio razumljiviji.

4. Definirajte u očekivanjima što je obavezno, a što je od navedenog prednost

Najjednostavniji način kako ćete odlučiti što je nužno, a što je dobro imati je da krenete od toga bez kakvog je znanja, vještina ili iskustva potpuno nemoguće obavljati posao. Kandidati koji čitaju oglas za posao nemaju dovoljno saznanja o vašem poslovanju kako bi to sami razgraničili. Vaš je zadatak da im u tome pomognete. Ako je neko iskustvo koje tražite rijetko i mislite da će se osoba snaći i bez tog konkretnog iskustva, ali bi bilo dobro da ga već ima kad počne raditi, to i naglasite da ne biste prevelikim očekivanjima odbili dobre kandidate. Na primjer, tražite osobu koja se izvrsno služi engleskim jezikom, ali bilo bi idealno da zna i španjolski, napišite da ćete kandidatima sa znanjem španjolskog dati prednost pri odabiru, ali da nije uvjet za zapošljavanje. Ili, ako je potrebno da kandidat posjeduje vozačku dozvolu, ali znate da neće prvih par mjeseci samostalno posjećivati kupce, možda možete s njim dogovoriti da položi vozački ispit tijekom tog perioda.

>>>Istaknite se u moru prijava uz ovih 8 savjeta za pisanje životopisa

5. Što nudite

U ovom dijelu navedite sve što nudite svom novom zaposleniku. Pokušajte izbjeći floskule poput ‘redovna primanja’ i ‘rad u dinamičnom okruženju’. Ako već želite pisati o plaći, radije navedite iznos ili rang. Redovna isplata plaće je regulirana zakonom i time se nemate što ‘hvaliti’. Ako svom novom zaposleniku planirate isplaćivati bonuse ili varijabilni dio plaće, navedite temeljem čega će se ti iznosi određivati. Napravite malo istraživanje po portalima za objavu oglasa za posao da vidite što nude tvrtke koje se bave sličnom djelatnošću da biste vidjeli što tržište trenutno traži. Ako je za vašu branšu očekivan određeni postotak rada od kuće, razmislite možete li i želite li da i vaši zaposlenici imaju tu mogućnost i slično. Najvažnije je da ovdje navedete samo ono što doista mislite i provesti.

6. Vizualni identitet

Dobar oglas za posao je i svojevrsna promocija vaše tvrtke stoga nemojte zanemariti i vizualni dio. Ako u svom timu nemate nikoga tko se bavi grafičkim dizajnom, iskoristite barem logo. Možete i jednokratno angažirati dizajnera da vam izradi vizualno rješenje koje ćete onda moći koristiti više puta. Vizualom se izdvajate iz mase drugih oglasa i posloprimci će vas lakše primijetiti, što može generirati veći broj prijava.

7. Kontakti i tehnikalije

Bilo bi dobro navesti e-mail ili telefonski broj osobe koju kandidati mogu kontaktirati za dodatna pitanja i nedoumice. Također, navedite i u kojem formatu i gdje poslati prijave. Ako ćete koristiti specijalizirane portale ili društvene mreže, možda ćete naići na gotovo rješenje za primanje i predselekciju pristiglih životopisa, pa redovno provjeravajte svoje profile. I za kraj, navedite što očekujete da ćete u prijavi primiti od kandidata. Životopis i motivacijsko pismo je nekakav standard, ali ako očekujete još kakav dokument ili portfolio radova, navedite to u oglasu. Ako nešto od toga želite dvojezično ili na nekom stranom jeziku, napišite i taj zahtjev.

8. Javiti svim kandidatima povratnu informaciju

Jedna od stvari na koju se kandidati najviše žale i o čemu diskutiraju na društvenim mrežama je izostanak povratne informacije nakon prijave za posao. Pripremite si kratki e-mail zahvale koji ćete slati kandidatima koje niste pozvali na razgovor. Probajte se staviti u cipele tih ljudi. I vi biste radije znali što je s vašom prijavom, čak i ako informacija koju dobijete nije pozitivna. Kandidatima s kojima ste imali razgovore pošaljite ipak neku personaliziranu informaciju, a finalistima i kratko objašnjenje zašto se niste odlučili za njih. Zapamtite, o vama kao poslodavcu govore i ljudi koje niste zaposlili. S nekima od njih ćete možda jednom u budućnosti surađivati. O ulaganju tih dodatnih pola sata za pisanje odgovora možda će odlučiti o toj suradnji u nekom ključnom trenutku.

Ovaj članak izrađen je u suradnji sa portalom Savjeti.hr

Pages

  • Politika privatnosti
  • Početna
  • Kontakt
  • HR management
  • Operativna podrška
  • Posredovanje u zapošljavanju
  • HR usluge
  • HR consulting
  • Mentorstvo i coaching
  • Politika kolačića
Politika privatnosti / Politika kolacica / Opći uvjeti
Ova web stranica koristi kolačiće kako bi poboljšala vaše korisničko iskustvo. Pritiskom na "Prihvati sve" slažete se s upotrebom svih kolačića. Politika kolačića
PostavkePrihvati sve
Manage consent

Pregled kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće radi poboljšanja vašeg iskustva za vrijeme korištenja ovih stranica. Od svih korištenih kolačića, oni koji su klasificirani kao nužni mogu biti pohranjeni u vašem pregledniku jer su nužni za osnovne funkcionalnosti ovih web stranica. Ove stranice koriste i kolačiće trećih strana koji nam omogućavaju analizu i razumijevanje načina na koji koristite naše web stranice. Ti kolačići se mogu pohraniti u vaš preglednik samo uz vašu izričitu suglasnost. Odbijanje kolačića trećih strana može utjecati na vaše korisničko iskustvo.
Nužni
Always Enabled
Nužni kolačići su neophodni za nesmetan i ispravan rad web stranica. Ovi kolačići omogućavaju osnovne funkcionalnosti i sigurnost web stranica, poštujući anonimnost.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Funkcionalni
Funkcionalni kolačići nam služe za omogućavanje određenih aktivnosti kao što je dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcionalnosti koje pružaju treće strane.
Učinkovitost
Kolačići za učinkovitost koriste se za analizu i razumijevanje glavnih pokazatelja učinkovitosti web stranice što nam omogućava da korisnicima pružimo bolje korisničko iskustvo.
Analitički
Analitičke kolačiće koristimo da bismo bolje razumjeli kako korisnici upotrebljavaju naše web stranice. Ovi kolačići pružaju nam informaciju u broju korisnika, učestalosti pregleda stranica, web stranicama s kojih korisnici dolaze i slično.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_ga_Z5S5WMCD0T2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics.
CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Oglašavanje
Oglašivački kolačići se koriste za prikaz relevantnih oglasa i marketinških kampanja. Ovi kolačići prate posjetitelja kroz web stranice i prikupljaju informacije radi prikaza prilagođenih oglasa.
CookieDurationDescription
VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
Ostali
Ostali kolačići su oni koji do sada nisu kategorizirani.
CookieDurationDescription
CookieLawInfoConsent1 yearNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo
Back To Top