Vjerojatno ste se više puta zapitali: trebam li uopće uz životopis slati i motivacijsko pismo prilikom prijave na posao? Čita li to itko? Naš odgovor je gotovo uvijek DA. Dobro motivacijsko pismo ponekad može imati veći efekt na poslodavca od vašeg životopisa.
Iako u nekim oglasima nije obavezno priložiti motivacijsko pismo, ono vam nerijetko povećava šanse da vas pozovu na razgovor za posao. Znamo da pisanje motivacijskog pisma može biti veliki izazov, pa ćemo vam pokušati pomoći uz ovih pet savjeta:
1. Istražite tvrtku i oglas za posao na koji se prijavljujete
Prije pisanja motivacijskog pisma dobro pročitajte oglas na koji se prijavljujete i o tvrtki koja je objavila oglas. Pokušajte što više informacija saznati o tvrtki – njene djelatnosti, prisutnost na tržištu, trenutne novosti, projekte (ako postoje) te istražite korporativne vrijednosti i kulturu. Sve ove informacije vam mogu pomoći da izaberete odgovarajući stil, ton i sadržaj koji želite u svom motivacijskom pismu. Također, ako dobro pročitate oglas za posao, znate koja znanja i vještine se od vas traže te unaprijed možete razmisliti kako ćete ih povezati sa svojim dosadašnjim iskustvima i interesima.
>>>8 savjeta kako napisati dobar oglas za posao
2. Uvijek prilagodite motivacijska pisma
Mnoge ankete su pokazale da poslodavci najviše preferiraju motivacijska pisma na jednoj A4 stranici ili čak na pola A4 stranice. Ne zamarajte se dugim pisanjem, više obratite pozornost na zanimljiv sadržaj unutar motivacijskog pisma. Slobodno odaberite font, odvajajte odlomke i istaknite ključne riječi koje smatrate važnima. Isto tako, svaka tvrtka je drugačija, prema tome prilagodite motivacijsko pismo svakom natječaju na koji se prijavljujete. Nema goreg nego kad otvorite motivacijsko pismo prijavljenog kandidata i vidite da je naslovljeno na krivu tvrtku. Ovisno o vrsti posla i tvrtki, motivacijsko pismo može stilski biti sastavljeno na više načina. Osim klasičnog pisanog, možete ga poslati u obliku videa ili prezentacije. Postoji mnogo načina i online alata koji vam mogu pomoći pri formatu, no svakako pripazite da poštujete traženi format poslodavca ako je on naveden u oglasu. Razinu kreativnosti koju je poželjno unijeti u motivacijsko pismo procijenit ćete lakše ako se što više informirate o tvrtki u koju se prijavljujete. Recimo, motivacijsko pismo u obliku kreativnog videa je vjerojatno primjerenije poslati u medijsku agenciju nego u neko od tijela državne uprave.
>>>Kako odabrati najboljeg zaposlenika za vašu tvrtku
3. Uvodno obraćanje
Većina ljudi započne pisati motivacijsko pismo ne obraćajući se nikome specifično, pa najčešće počinje s ‘Poštovani’. Pokušajte se obratiti direktno osobi koja vodi natječaj ili osobi koja će vam biti neposredno nadređena. Imena tih ljudi možete saznati pretragom LinkedIna, stranica tvrtke ili putem poznanstava i kontakata. Time vaše motivacijsko pismo postaje osobnije i profesionalnije. Također, ostavlja dojam da ste se dobro informirali o poslodavcu i da ste uložili dodatni trud, a to znači i da ste motivirani za posao na koji se prijavljujete.
4. Napišite snažnu početnu rečenicu
U prvoj rečenici najčešće navodite radno mjesto na koje se prijavljujete. Iako to ne mora uvijek biti tako. U uvodnoj rečenici pokušajte privući pažnju potencijalnog poslodavca na način da, naprimjer, entuzijastično napišete nešto o tvrtki i njenim djelatnostima. Također, možete na inspirativan način napisati nešto o sebi ili o poslu kojeg volite/želite. Već u prvoj rečenici možete biti korak bliže do željenog posla. Budite kreativni i razmislite kakva početna rečenica bi mogla zaintrigirati potencijalnog poslodavca da nastavi čitati vašu prijavu.
>>>Istaknite se u moru prijava uz ovih 8 savjeta za pisanje životopisa
5. Motivacijsko pismo je više od životopisa
Kako uz motivacijsko pismo uvijek prilažete i životopis, pokušajte ne ponavljati ono što već piše u životopisu. Razmislite kakvu kratku priču biste voljeli ispričati o sebi i svojim postignućima. Motivacijsko pismo vam daje priliku da pokažete svoju ljudskost, osobnost i autentičnost budućem poslodavcu. Prema tome, nemojte šturo nabrajati dosadašnja radna mjesta, eventualno pišite o ciljevima koje ste ostvarili, što vam se svidjelo na dosadašnjim poslovima, što vas motivira te što želite postići u budućnosti. Svakako, najbitnije je fokusirati se na razloge zbog kojih želite posao na koji ste se prijavili i zbog čega baš u toj organizaciji. Naglasite zašto ste upravo vi najbolji kandidat za traženi posao te kako biste se uklopili u tvrtku.
Motivacijsko pismo je idealno za predstavljanje i osoba koje nemaju radnog iskustva. Pišite o svojoj motivaciji za radno mjesto i interesu za odabranog poslodavca. Spomenite iskustva koja ste imali na fakultetu ili u školi. Naprimjer, bili ste dio tima koje je radio na nekom projektu, održali ste neki dobar govor, timski duh ste brusili u svom košarkaškom timu i slično. Nemojte se ispričavati što nemate potrebno iskustvo, radije istaknite svoje vrline i opišite na koji način možete pridonijeti tvrtki. I najvažnije za kraj, ostanite svoji. Čak i ako se prijavljujete za posao u tvrtku u kojoj niste sigurni kako biste se uklopili, možda baš vi donesete traženu svježinu u neki tim.
Ovaj čalanak je izrađen u suradnji s portalom Savjeti.hr